Tekstschrijver
Goed. Genoeg over mij. Wat kan ik voor jou betekenen? Het is heel simpel. Jij zoekt iemand die jouw concept of idee kan verwoorden. Liefst leuk verwoorden. Of zakelijk. Of iets er tussenin. Die teksten heb je nodig voor een website, brochure, flyer of white paper. Nu zijn er verschrikkelijk veel tekstschrijvers. En gelukkig heel veel teksten om te schrijven! Waarin verschil ik als tekstschrijver van de ander? Waarom zou je voor mij kiezen? Komen we toch weer even op mij.
Kies voor Mevrouw Tekst
Laat ik het zo zeggen: ik ben nieuwsgierig, kan mij goed inleven in verschillende doelgroepen, sta open voor anderen en ik kan goed luisteren. Daarnaast schrijf ik ook best aardig! Dat doe ik uiteraard vanuit mijn ratio, maar zeker ook vanuit mijn emotie. Gevoel in een tekst is belangrijk. Je wilt immers inspelen op iemands emotie, verlangens en wensen. Actie-reactie. Het resultaat: een tekst die past bij jouw bedrijf, concept en klant/doelgroep!
Hoe werkt Mevrouw Tekst?
We hebben een kennismakingsgesprek. Even kijken of we die klik hebben. En ik hoor graag meer over jouw wensen, bedrijf en concept. We bespreken de opdracht en ik ga aan de slag. Uiteraard houden we allebei een vinger aan de pols en binnen de afgesproken deadline lever ik de tekst aan. Die schaaf ik met alle liefde bij op basis van suggesties op-en/of aanmerkingen. Et voila!
Content Creation
Want dat klinkt zo lekker hip. Maar het betekent wel degelijk iets:
- Je hebt een bedrijf en een website. Maar wat zet je dan op die website? Ik denk met je mee. Van menustructuur tot logische routing. Onderwerpen, interviews, artikelen, blogs. Hoe deel je het in en wat wil je bereiken. Leuk, kom maar door!
- Blogs. Onderschat de waarde van een blog niet. Het voegt wel degelijk iets toe en geeft een klant feeling met jou en jouw bedrijf. Ik schrijf ze graag.
- Social media. Niet alle social media zijn geschikt voor ieder bedrijf. Ik help je graag met het verkennen van de opties. Ik ga zelfs zo ver dat ik jouw gekozen social media account(s) kan beheren en voorzie van relevante inhoud/posts.
En waarom bied ik dit dan ook aan? Nou, dit soms wel ouderwetse meisje dat erg van lezen en schrijven houdt, is uitermate gefascineerd door alles wat deze tijd te bieden heeft. De kracht en macht van bijvoorbeeld social media, maar ook een goede website is enorm. Overal om je heen word je geconfronteerd met marketing en communicatie. Je stapt de deur uit en bij het eerste bushokje begint het al. Of eigenlijk begint het thuis al met de reclamefolders in de bus. Ik kan hier uren over doorgaan. Super interessant vind ik het! Daarom heb ik ook marketing gestudeerd en ben ik werkzaam in de communicatie.
Maar ik weet ook dat je er niet meer van moet maken dan het is. Je moet vooral doen waar jij je prettig bij voelt. Minder is ook vaak meer. Laten we samen kijken naar de opties en wat het beste werkt voor jou!
En dan nog dit: Freelance
Als je mij een paar jaar terug had gevraagd of ik wilde gaan ‘freelancen’ als tekstschrijver had ik heel hard NEE geroepen. Waarom zou ik? was mijn gedachte. Kleine kinderen thuis, rekeningen te betalen en een hoop extra werk wat ik op kantoor niet hoef te doen. Nu zijn we een paar jaar verder en ik durf de gok te wagen. Nog steeds kleine kinderen (oké, ze zijn nu wel ietsjes groter), nog steeds rekeningen te betalen (houdt dat ooit op?) en dat extra werk? Ik vind het geweldig. Een paar jaar maakt een wereld van verschil.
Naast mijn baan als communicatie manager bij ACPA, schrijf ik aan verhalen. Dat is iets wat ik al heel lang doe. Ik neem het nu zo serieus dat ik sinds januari 2019 ben gestart met de opleiding Roman & korte verhalen schrijven. Dat boek moet er toch ooit komen, niet waar? Daar weer naast heb ik dus twee kids en toch nog wat tijd over! Nu vul ik die tijd graag met yoga, koken en lezen. En toch, hoe leuk is het om voor anderen teksten te mogen schrijven! En content te bedenken voor iemands website en social media! En zo kwam ik terecht in het wereldje van de ‘freelancer’. Oftewel: eigen baas zijn. Dat past best bij me blijkt!